Kulicki Kancelaria – usługi prawne dla firm IT, startupów i inwestorów - Prasówka #81

Prasówka #81

« wróć

Zapraszamy na 81. wydanie prawnej prasówki dla startupów przygotowanej przez zespół Kulicki Kancelaria.

1. [DANE OSOBOWE]

Od momentu wejścia w życie przepisów RODO obowiązek informacyjny, który spoczywa na administratorach danych osobowych znacznie się rozszerzył. 28 lutego w Warszawie odbyło się szkolenie dla inspektorów ochrony  danych, podejmujące kwestie poprawnego realizowania obowiązku informacyjnego. Więcej o szkoleniu oraz dostęp do zapisu wideo znajduje się na stronie UODO.

2. [SCHEMATY PODATKOWE]

Nowe przepisy Ordynacji podatkowej, wprowadziły zmiany m.in. w zakresie raportowania schematów podatkowych. Zdaniem Adama Abramowicza, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, przepisy, które są częściową implementacją przepisów prawa UE, wprowadzają wątpliwości i wymagają  objaśnień prawnych ze strony Ministra Finansów.

3. [PODATKI | KRYPTOWALUTY]

Rozliczenie podatkowe za rok 2018 dla handlujących kryptowalutami może okazać się kłopotliwe. Na jakie pułapki podatkowe należy uważać?

4. [DANE OSOBOWE]

Prawo m.in. dostępu do danych, ich sprostowania bądź usunięcia to gwarancje, jakie przepisy RODO zapewniają osobom fizycznym. Pod lupą UODO znalazła się firma, która w zamian za żądanie usunięcia wpisów zawierających dane osobowe, pobierała opłaty. Sprawa została skierowana do prokuratury.