Kulicki Kancelaria – usługi prawne dla firm IT, startupów i inwestorów - Prasówka #69

Prasówka #69

« wróć

 

Sprawdź nasz najnowszy przegląd prasy dla startupów! Czy bloger musi zapłacić podatek od darowizn, jeśli zbiera środki od swoich czytelników? UODO ostrzega przed wyłudzeniami pod pretekstem ochrony danych osobowych. Projekt ustawy dostosowującej polskie przepisy do wymogów RODO został przyjęty przez RM. Są ułatwienia dla mniejszych przedsiębiorstw - Sejm podpisał pakiet MŚP. Czy przyszły pracodawca może sprawdzić kandydata na Facebooku?

1. [CROWDFUNDING]

Crowdfunding w sieci bez podatku od darowizn, o ile wpływ od jednej osoby nie przekroczy limitu 4902 zł w przeciągu 5 lat. Tak wynika z interpretacji skarbówki, o którą poprosił bloger zbierający środki od swoich czytelników.

 

Więcej na ten temat tutaj.

2. [RODO]

Uwaga na oszustów wzywających do zapłaty kary za nieprawidłowości w stosowaniu przepisów RODO! Jak podkreśla UODO, tego rodzaju wiadomości wysyłane do przedsiębiorców są próbą oszustwa i powinny zostać zignorowane, a jedynym organem w Polsce do przeprowadzania tego rodzaju kontroli jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.

 

Więcej na ten temat tutaj.

3. [OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH]

Odpowiedzią na rosnącą liczbę wyłudzeń w związku z ochroną danych osobowych ma być projekt ustawy dostosowujący polskie przepisy do wymagań RODO. W przyjętym przez Radę Ministrów projekcie, znalazła się m.in. propozycja wprowadzenia kary dla fałszywych kontrolerów RODO.

 

Więcej na ten temat tutaj.

4. [UCHWAŁY | PAKIET MŚP]

Przygotowany przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii pakiet MŚP został w ubiegły piątek uchwalony przez Sejm. Pakiet zawiera prawie 50 uproszczeń dla małych i średnich przedsiębiorstw, które mają właścicielom mniejszych firm przynieść spore oszczędności i ułatwić formalności związane z prowadzeniem działalności.

 

Więcej na ten temat tutaj.

5. [RODO | REKRUTACJA]

Rekruter nie może wykorzystywać w procesie rekrutacyjnym informacji zamieszczanych przez kandydata w Internecie, w tym na Facebooku. Wszystko powinno się odbywać z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych.

 

Więcej na ten temat tutaj.

 

Więcej wskazówek dla pracodawców znaleźć można w publikacji Urzędu Ochrony Danych Osobowych pt. „Ochrona danych osobowych w miejscu pracy. Poradnik dla pracodawców”, który dostępny jest pod tym linkiem.